Ofte stilte spørsmål

Avlyst / Flyttet arrangement

Hvis arrangementer blir avlyst eller flyttet, refunderer Ticketmaster kun etter arrangørens bestemmelser. Serviceavgiften refunderes ikke. Billetter til flyttede arrangementer er fremdeles gyldige, og kan benyttes til ny dato. Er et arrangement helt avlyst, altså ikke flyttet, blir billetter refundert på følgende måte:

Billetter kjøpt på: 815 33 133/ 22 82 81 97 eller på ticketmaster.no Refunderes ved å ringe til 22 82 81 97.De kan også sende billettene i retur til oss på adresse: Ticketmaster Norge Postboks 607, 8607 Mo i Rana.

NB! Disse må være oss i hende før siste frist for refundering. Du kan sende oss ditt ordrenummer r via PM på facebook.Beløpet blir ALLTID tilbakeført til det kortet som ble brukt ved belastning.Hvis billettene er betalt med gavekort,må vi ha et kontonummer vi kan refundere pengene tilbake på.

OBS!!! Husk rett porto ved retur av billetter. Er brevet underfrankert, vil vi trekke deg for det straffegebyret vi får fra Posten. NB! Billetter blir ikke automatisk refundert, husk å ta kontakt med oss før refunderingsfristen er utløpt.

Hvordan kjøpe billetter?

Online, på telefon eller på et utsalgsstedDu kan kjøpe billetter online på vår internettside, www.ticketmaster.no. Når bestillingen er fullført, sender vi deg en bekreftelse på e-post. Det er derfor viktig at du oppgir riktig e-postadresse. Hvis du har betalt billettene dine online og de skal sendes i posten, blir de sendt til den adressen som er oppgitt i brukerkontoen din. Vennligst sjekk at din postregistrerte adressen er rett før du bestiller billetter. Har du reservert billetter, må de hentes og betales på et utsalgssted innen hentefristen.

Utsalgssteder du kan hente billetter på billettluken i Oslo Spektrum. Merk at noen konsertarrangører ikke tillater direktesalg over disk. Forhold deg til informasjon og annonser fra arrangør. Billetter må kjøpes på ticketmaster.no, i vår billettluke i Oslo Spektrum, på telefon 22 82 81 97eller spillestedets billettluke. For mer informasjon kan du gå til siden "Våre retningslinjer".

Ticketmaster gjør det enkelt å kjøpe billetter online. Fremgangsmåten er:

Opprett først en brukerkonto - Alle som skal kjøpe eller reservere billetter må opprette en brukerkonto.

Finn det arrangementet du ønsker ved å bruke vår søkemotor. Klikk på "Finn billetter". Dette vil sende deg til et bestillingsskjema.

Oppgi antall billetter i ønsket prisnivå, og klikk på "Finn billetter".

Velg antall billetter i riktig priskategori.

Klikk på "Fortsett".

Du får nå beste ledige plass som tilsvarer ditt søk.

Kontrollér din bestilling.

Bestillingen din vises på skjermen. Du har nå tre minutter til å bekrefte bestillingen. Dersom den ikke bekreftes innen tre minutter, vil den automatisk bli slettet.

Opprett brukerkontoFor å opprette en brukerkonto, må du fylle ut de obligatoriske feltene i skjemaet. Når du er registrert bruker, klikk på "Logg inn". Logg inn ved å bruke din e-postadresse og ditt passord. Oppgi betalingsinformasjonVelg betalingsmåte. Dersom du velger å betale med kredittkort, ha kortet og kodebrikke klart for å fylle ut nødvendig informasjon. Du har tre minutter til å fylle ut kredittkortinformasjonen. Hvis du ikke oppgir dette innen tre minutter, vil bestillingen din automatisk bli slettet.

Bekreftelse. Transaksjonen er fullført når bekreftelsen vises på skjermen. Vi sender deg en deretter bekreftelse på e-post.

Viktig informasjon om billettkjøp

VIKTIG INFORMASJON! LES ALT SAMMEN:

Vi oppretter en køordning i det billettsalget starter.

* Det er ikke noe poeng å "stille seg i kø" på ticketmaster.no FØR billettsalget starter. All kø starter når billettsalget starter. Ingen kan reservere plass i køen ved å ha ett eller flere skjermbilder festet på ticketmaster.no før salgsstart.

* Logg deg inn (på brukerkontoen din) før salget starter og søk frem arrangementet. Har du ikke profil, registrer deg i dag.

* INGEN har garanti for å få billetter, selv om de er medlem i fanklubber etc. Det kan bli fort utsolgt.

* Det kan bli KØ på sidene våre under både forsalg og vanlig salg.

* Oppdaterer du siden mens du er i kø (Refresh/F5), mister du din plass. Du kan også miste plassen din om du åpner flere nettlesere på samme datamaskin.

* Det KAN bli utsolgt selv om du har havnet i kø.* Mange banker krever Bank-ID/kodebrikke for å handle på internett. Vennligst ha dette klart. For betaling med Klarna faktura må du være over 18 år og kredittverdig.* Sjekk at du har oppdatert Java-programvaren din.

Billettforsikring

Hvordan kjøper jeg billettforsikring?

Hvis det er tilgjengelig for ditt arrangement, vil du bli tilbudt muligheten til å kjøpe billettforsikring når du bestiller billetter. Det vil (foreløpig) ikke være mulighet til å kjøpe billettforsikring til forestillinger som ikke tilbyr E-billett (print billetten selv) som leveringsmåte når det er færre enn 5 dager til arrangementet finner sted. Da vil det bare være mulig å kjøpe billetter uten forsikring. Alle krav behandles kun på nett, det samme gjelder andre tjenester knyttet til denne forsikringen.

Jeg har en forespørsel om et krav (f.eks ”Jeg ønsker å fremme krav” eller "Jeg har sendt inn krav for en del dager siden, har dere fått det? "). Hvem bør jeg kontakte?

Hvis du har en gyldig billettforsikring kan du kan sende inn krav via nettet til: www.azgatravelclaims.com/tms.aspx?lang=NO.  For alle andre spørsmål vennligst ta kontakt med Eventclaims@allianz-assistance.co.uk. Alle angitte krav- og informasjonstjenesterer bare tilgjengelig på nett.

Jeg har en forespørsel angående mitt forsikringskjøp (f.eks 'Kan jeg gjøre en endring av arrangementet / dato jeg er dekket for” eller ”Dekker min forsikring meg for xxxxx”?

Vennligst ta kontakt med Eventclaims@allianz-assistance.co.uk.

Jeg har et spørsmål angående oppsigelse av min forsikring. Hvem bør jeg kontakte?

Hvis De ikke ønsker denne forsikringen, bes De vennligst ta kontakt med Ticketmaster Norge PB 645 Sentrum 0106 Norge, telefonnummer +47 22 82 81 97 eller ved sende inn et spørsmål til Ticketmaster-teamet via ”Kontakt oss” innen 14 dager fra polisudstedelse, og Deres polis vil bli annulleret og alle pengene refundert så lenge De ikke har startet reisen din, meldt et krav, eller planlegger å gjøre en krav.

Kan Ticketmasters kundeserviceteam håndtere mine krav?

Nei, vennligst besøk www.azgatravelclaims.com/tms.aspx?lang=NO

Se vilkår for forsikring her Allianz.

Bytte billetter

Kjøpte billetter kan ikke byttes/refunderes.

Hva hvis jeg ikke mottar billettene på e-post?

Gmail har oppdatert serveren sin så du kan finne mailen under "fanen" reklame. Nederst i mailen finner du vedlegget. Som avsender står det "noreply".

Gå inn på http://www.ticketmaster.no.

Logg deg på "Min brukerkonto" med din e-postadresse og passord.

Gå til "se ordre". Der vil du kunne se alle dine bestillinger. Ordre med ticketfast vil ha en liten gul knapp som heter "Vis billett(er)". Trykk på denne og PDF-vedlegget vil bli synlig. Her kan du skrive ut dine billetter.

Ligger ikke billettene der, ta kontakt med kundesenteret på 22 82 81 97.

Er arrangementet samme dag og kundesenteret er stengt, ta kontakt med spillestedet.

Platinum billetter

Ticketmaster Platinum tilbyr fansen de beste tilgjengelige plassene til et arrangement. Platinumbillettens pris er dynamisk hvilket innebærer at den er tilpasset etter tilgang og etterspørsel på ett spesifikt arrangement. Målet er å forsikre fansen om å få tilgang til de beste tilgjengelige plassene mens artister og arrangører kan prissette billettene etter den virkelige verdien.

Hvorfor kjøpe Ticketmaster Platinum?

• Forsikre deg om å få de beste billettene til de mest populære arrangementene.

• Dynamisk prissetting: Prisen baseres og kan endres på bakgrunn av etterspørsel.

• Sikker tilgang til kvalitetsunderholdning med Ticketmaster Platinum.

• Platinumbilletter leveres kun i Norge.

Utsendelse av Collector Tickets

Kjøp Collector Ticket og få et minne for livet! Du betaler litt ekstra per billett, vanligvis 60 kroner. Dette vil bli lagt til på slutten av kjøpsprosessen.

Collector Tickets blir produsert og sendt fra UK, billettene blir derfor ikke sendt ut innen 3 virkedager som for vanlige billetter. Din Collector Ticket vil bli sendt til din registrerte adresse i god tid før arrangementsdag. Disse sendes ikke ut på faste intervaller, men første levering er vanligvis ca. 2-3 måneder etter salgsstart på arrangementet og siste levering er ca. 1 uke før arrangementsdato. Ved store høytider (jul, påske) og i ferietid kan første levering bli utsatt. Når du mottar din ordrebekreftelse kan det stå at du har dobbelt opp med billetter, dette fordi Collector Tickets billettene betegnes som en egen vare. Har du bestilt 2 collector tickets, vil det i ordrebekreftelsen stå totalt 4 billetter, men du har kun 2 billetter som kan brukes til inngang på arrangementet.

Collector Tickets er en samlebillett og det er denne man skal bruke under konserten. Vennligst påse at din adresse er korrekt.

Angrerett / Angrefrist

Angrerettsloven kapittel 5 §19 tar for seg begrensninger i angrerettsloven. Punkt b sier at: 'Ved annet fjernsalg enn telefonsalg gjelder angreretten ikke for enkeltstående tjenester dersom selgeren ved avtaleinngåelsen forplikter seg til å levere tjenesten på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom'. Enkeltstående tjenester som leveres på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom er for eksempel teater-, kino-, konsert- og flybilletter. I slike tilfeller er man i stedet henvist til de avbestillingsregler som gjelder. Kjøpte billetter refunderes ikkeVed avlyst arrangement refunderes billetten kun etter arrangørens bestemmelser, men ikke senere enn 60 dager etter arrangements dato. Serviceavgifter refunderes ikke.

Falske billetter

Vi har i den siste tiden merket at det er mange falske billetter i omløp. Vi anbefaler alle å være ekstra på vakt om dere kjøper billetter privat. Ticketmaster kan ikke gå god for billetter du har kjøpt utenom våre salgskanaler. Det er ikke mulig å oppdage om billetten er gyldig før den scannes ved inngang.

Fan Guarantee

Vi gir deg 3 dager returrett. Billettene er refunderbar inntil 72 timer etter kjøp, frem til 2 uker før arrangementet. Unntak: • Refusjon er ikke tilgjengelig på bestillinger som er utført mindre enn 14 dager før arrangementet.

• Billetten er refunderbar inntil 72 timer etter kjøp. Må innen den tid ha fylt ut skjemaet og sendt det inn.

• Fan Guarantee gjelder ikke VIP-billetter, Platinum-billetter eller arrangementer der du bestiller i en bestemt tidsluke (f.eks. kun i salg i 24 timer).

• Du har rett på inntil tre refusjoner per kalenderår, samt maksimalt én per måned.

• Vi refunderer verdien av billettene dine - inkludert billettavgiften.

• Vi kan bare kansellere selve billettene. Dersom du har lagt til noen ekstrabestillinger (mersalg) i kjøpet ditt, som f.eks. Collector Ticket, vil du fortsatt bli belastet for disse.

• Dersom bestillingen er betalt gjennom Klarna, gjelder dessverre ikke Fan Guarantee og billettene vil dermed ikke være refunderbare.

• Sesongbilletter er ikke dekket av Fan Guarantee.

• Kan ikke bytte fra en dag til en annen når det gjelder festivaler.

• Kjøp av billetter til Rockefeller, Sentrum Scene, John Dee og Filharmonien dekkes ikke av Fan Guarantee.

• Billetter kjøpt gjennom forsalg dekkes ikke av Fan Guarantee. Forespørsler send oss en mail på cc@ticketmaster.no.

Kvittering

Ønsker du kvittering eller krever din arbeidsgiver/ regnskapskontor kvittering av kjøpet? De aller fleste godtar bekreftelsen på kjøpet som kvittering.Skulle de kreve en annen type, kontakt oss via FAQ- Hjelp eller ring 22 82 81 97.

Refundere billetter

Kjøpte billetter refunderes ikke.Kjøp gjort via Klarna faktura er også et gjennomført kjøp og billetter kan ikke refunderes. Ved avlyst arrangement refunderes billetten kun etter arrangørens bestemmelser, men ikke senere enn 60 dager etter arrangementsdato. Serviceavgifter refunderes ikke.

e-Gavekort

Trenger du hjelp? For hjelp med bestillingen din, send e-post til ticketmaster@voucherexpress.net. Vennligst ha din ordre ID klar. Du vil motta en bekreftelse på e-post etter å ha kontaktet oss.

Jeg har tastet inn feil e-postadresse under bestilling. Kan jeg få tilbake pengene mine?

Nei, dessverre. Vi har dessverre ikke anledning til å refundere pengene når man har tastet feil e-postadresse. Hvis du trenger hjelp med din bestilling ta kontakt med Voucher express på tlf 00 44 844 847 1640. Linjene er åpne mandag-fredag 09.00-17.00 og lørdag 09.00-12.30. Du kan også sende mail til.

Jeg har ikke mottatt e-gavekortet. Hva er galt?

Enkelte kunder opplever at gavekortet har havnet i spamfilteret/søppelpost. Sjekk derfor spamfilteret og gjør endringer i innstillingene på spamfiliteret ditt slik at du får gavekortet rett i innboksen i fremtiden. Betalingsinformasjon. Det er viktig når du fyller inn betalingsinformasjon at navn og adresse stemmer overens med kortinnehaver. Hvis dette ikke stemmer vil du ikke motta gavekortet.

Når blir e-gavekortet sendt til mottaker?

E-gavekortet blir sendt ca 1 time etter kjøp men kan ikke benyttes før 24 timer etter kjøp.

Hvor finner jeg gavekorthistorikken min på min Ticketmaster-profil? Du finner ikke gavekorthistorikken under din vanlige Ticketmaster-profil. Gavekortene selges via vår levrandør Voucher Express. Hvordan bruker jeg gavekortet?

1. Last ned ditt e-Gavekort og merk deg gavekortnummeret og sikkerhetskoden.

2. Gå til ticketmaster.no og finn billetter til ditt favorittarrangement.

3. Når du kommer til betaling, klikk "gavekort" og skriv inn ditt e-Gavekortnummeret. Du kan betale eventuelt resterende beløp med debet- eller kredittkort.

4. Gavekortet kan brukes på alle arrangement som Ticketmaster Norge selger billetter til.

5. Du kan også bruke gavekortet til kjøp av billetter når du ringer vårt kundesenter på telefon 22828197. Trenger jeg å aktivere kortet før det kan brukes?- Når man kjøper et gavekort aktiveres det med en gang, så da er det allerede aktivert Hvordan kan jeg sjekke saldoen på gavekortet mitt?

Du kan sjekke saldoen og gyldigheten på gavekortet ditt her: .

Du kan også gå inn på vår side ticketmaster.no, trykke på gavekort og deretter på sjekk saldo!

Hva gjør jeg hvis jeg mister gavekortet, eller at gavekortet blir ødelagt?

Gavekort som er mistet eller ødelagt blir dessverre ikke erstattet.

Har gavekortet en utløpsdato?

Gavekortet er gyldig i ett år fra kjøpsdato.

Hvordan kan jeg bestille mange gavekort til en større gruppe eller en bedrift?

Ta kontakt med Ticketmaster sin gruppesalgsavdeling på 22 82 81 49 for større gavekortbestillinger.

Kan man få pengene tilbake for et ubrukt gavekort?

Nei, dessverre. Kan gyldigheten på gavekortet utvides?

Nei, gavekortet må brukes innen et år fra kjøpsdato og kan ikke endres.

Kvittering - Send forespørsel til ticketmaster@voucherexpress.net. Husk å legg ved ordrenummeret.

Viagogo

Ticketmaster AS samarbeider ikke med Viagogo eller lignende billettdistributører på internett. Ticketmaster AS gjør oppmerksom på at all kjøp av billetter gjennom kanaler som ikke er offisielle Ticketmaster-kanaler foregår på eget ansvar. Vi kan ikke garatere gyldighet på billetter som ikke er kjøpt direkte av oss.Å selge billetter til over pålydende (svarebørs) er definert som ulovelig etter norsk lov.

Min kundeinformasjon / GDPR

Du kan lese mer om våre retningslinjer for personvern her: https://www.ticketmaster.no/personvern

Selge billetter via Ticketmaster

Ønsker man som arrangør å selge billetter via Ticketmaster kan man ringe 22 82 81 00, eller sende en mail til salg@ticketmaster.no.

Ekte billetter

Ticketmaster kan ikke gå god for billetter du har kjøpt utenom våre salgskanaler. Forfalskninger kan være så godt utført at det ikke oppdages før billettene blir scannet ved inngang.

Jeg ønsker å slette min konto hos Ticketmaster

Om du ønsker å slette din konto hos oss, fyll ut dette skjemaet: slett min konto. Vi vil svarer deg så raskt som mulig.

Hvordan tilbakestiller jeg mitt passord?

Neste gang du logger inn på din konto, gå til "logg inn" som normalt og klikk på "glemt passord".

NB! Når du kopierer passordet, er det veldig viktig at du ikke får med noen ekstra mellomrom!

Glemt passord

Trykk på «glemt passord». Du får da et nytt tillsendt på mail. Kopier passordet og lim det inn. Du kommer da inn på din brukerkonto.

Du kan så gå inn på «rediger profil». Lime inn det midlertidige passordet og der opprette et nytt. Passordet må bestå av minst 5 tegn, minst et tall og en bokstav.

Får du ikke lagret ditt nye passord så vent og prøv om noen dager. Vi hører at det er problemer med lagring på enkelte kontoer.  Men det er ingen fare siden ditt gamle allererde er nullstilt.

Man behøver ikke lage seg et eget passord for å kjøpe billetter. Man kan trykke» glemt passord» og få tillsendt et midlertid når man skal kjøpe billetter.

Kontakt kundeservice:

Kontakt oss på Facebook. Vi svarer deg så raskt som mulig.

Kundeservice: 22 82 81 97.

Du når oss på telefon mandag - fredag 08:00 - 16:00. Lørdag 10:00 - 14:00.

For spørsmål som haster utenom vår åpningstid send oss en mail på cc@ticketmaster.no.